Handelsvilkår

Generelle oplysninger 

Anew Sleep ApS
B!NGS Vesterbrogade 149
Bygning 12, 2. sal
1620 København V
Danmark

Org-nr.: DK-43077384
hei@anewsleep.no
+ 45 61 10 20 23

Betaling 

Alle beløp på anewsleep.dk er i norske kroner (NOK) og inkluderer norsk moms på 25% og toll.

Vi aksepterer betaling med Dankort, Visa-kort, MasterCard-kort, Vipps, Apple Pay og Google Pay. Beløpet trekkes først når varen sendes. Hvis du har bestilt flere varer og en av varene er på restordre, trekker vi først betalingen for denne varen når den sendes.

I tillegg til prisen kommer fraktkostnader hvis du velger en annen fraktmetode enn den som tilbys uten kostnad ved kjøp over 799 kr. Du velger fraktmetoden mot slutten av bestillingsprosessen.

Når du betaler for bestillingen din hos anewsleep.no, beskyttes informasjonen din av den velkjente SSL-protokollen (Secure Socket Layer) gjennom sikker betaling via Clearhaus/Quickpay.

Vi tar ikke betalt for kortgebyrer.

Beløpet blir først trukket fra kortet ditt når varen sendes.

Frakt

Våre pakker sendes samme dag som bestillingen er mottatt, forutsatt at bestillingen er mottatt før kl. 14:00 på en hverdag. 

Vi leverer normalt ordren innen 2-4 arbeidsdager etter at kjøpet er gjort. Vi streber alltid etter rask levering, men noen ganger kan det være travelt, noe som kan forsinke leveringen med en dag eller to.

Ordre sendes vanligvis med UPS. Vi tilbyr alltid gratis frakt ved kjøp over 799 kr.

Vennligst merk at vi er registrert under VOEC-ordningen, slik at vi kan sende varene fra vårt lager i Danmark tollfritt.

Tilfredshetsgaranti og angrerett

Hos Anew Sleep tilbyr vi utvidet tilfredshetsgaranti (også kalt søvngaranti) på utvalgte produkter. Kort fortalt betyr det at vi refunderer beløpet hvis du ikke er fornøyd med produktet innenfor tilfredshetsgarantiperioden.

Du har muligheten til å teste varen og vurdere om du oppnår ønsket effekt. Hvis du ikke oppnår ønsket effekt, kan du returnere dynen innenfor tilfredshetsgarantiperioden etter at du har mottatt varen. Samme frist gjelder hvis du bare har angret på kjøpet uten å ha testet varen. Merk at du selv må dekke fraktkostnadene ved retur. Samme frist gjelder også hvis du ikke har testet varen, men bare har angret på kjøpet. Vennligst merk at du er ansvarlig for å dekke fraktkostnadene knyttet til retur.

Vi tilbyr 30 dagers tilfredshetsgaranti/søvngaranti på følgende produkter:

  • Ella Vektdyne
  • Ella Vektdyne Barn
  • Ella Vektteppe
  • Anew Dream Puten
  • Anew Regulate Dynen

Tilfredshetsgarantien gjelder ikke for:

  • Dyner med flekker, kraftig lukt (for eksempel røyklukt), hår eller lignende. Dynen må ha blitt brukt i en grad som gjør at vi ikke kan selge den som brukt i vårt outlet.
  • Åpnede og brukte trekk. Du kan gjerne bruke trekket til en vanlig dyne, da målene vanligvis er de samme. Hvis trekket er uåpnet, kan du returnere det sammen med dynen.
  • Anew Sovemaske

For bytte gjelder det at fornøydgarantien gjelder fra mottakelsen av den opprinnelige bestillingen. 

Bemærk: Fra 17. november 2023 kl. 00.00 til og med 31. desember 2023 kjører vi forlenget søvngaranti frem til 31/01/2024. Dette tilbys i forbindelse med eventuelle kjøp av julegaver.

Hvis du har bestilt flere varer i en bestilling, og vi ikke kan levere varene samtidig, begynner angrefristen å løpe fra det tidspunktet du eller en annen person du har valgt (unntatt transportøren) får den siste varen i fysisk besittelse.

Hvis fristen utløper på en helligdag, lørdag, grunnlovsdag, julaften eller nyttårsaften, forlenges fristen til neste arbeidsdag.

Vi forbeholder oss retten til å avvise kunder som misbruker fornøydgarantien.

Sådan udnytter du tilfredshedsgarantien og fortrydelsesretten:

Hvis du ønsker å benytte deg av tilfredsgarantien eller angrefristen, vennligst følg denne prosessen:

  1. Pakk produktet forsvarlig inn i egnet emballasje. Vær nøye med å tydelig merke pakken med ordrenummeret og det opprinnelige pakkenummeret du mottok varen på. Dette er viktig for å unngå toll- og momskostnader ved retur til Danmark.
  2. Send en e-post til hei@anewsleep.no angående returen, slik at vi kan sende deg en returetikett. Vær oppmerksom på at vi tar et gebyr på 200 NOK for returetiketten, som vi trekker fra det beløpet vi refunderer.
  3. Send varen i retur til følgende adresse:
    Parcel Feeder A/S
    c/o Anew Sleep ApS
    Midtager 29
    2605 Brøndby
    Danmark
  4. Du har ansvaret for at pakken kommer trygt frem til oss. Vi anbefaler derfor at du sender med sporingsnummer og husker å få en kvittering når du leverer pakken på postkontoret.
  5. Når pakken er levert, vennligst send en e-post til hei@anewsleep.no hvor du oppgir ordrenummeret og årsaken til retur.
  6. Når vi har mottatt og sjekket produktene, vil du motta tilbakebetalingen.

Tilfredshedsgarantien og angrefristen er overholdt dersom du sender din melding om angrefristen før fristen utløper.

Varer kan ikke sendes med postoppkrav eller uten levering.

Tilbagebetaling af pengene ved fortrydelse:

Når du annullerer kjøpet ditt, vil vi refundere alle betalinger mottatt fra deg. Imidlertid gjelder følgende unntak:

  • Hvis du har kjøpt flere varer i én bestilling og bare ønsker å kansellere deler av kjøpet, vil vi ikke refundere leveringskostnadene.
  • Hvis du har valgt en leveringsmetode som er dyrere enn den billigste formen for levering vi tilbyr, vil du ikke få refundert merkostnaden.
Vi vil refundere beløpet uten unødvendig forsinkelse og uansett senest 14 dager etter datoen vi mottok din melding om angring. Vi kan imidlertid holde tilbake tilbakebetalingen til vi har mottatt varene tilbake, eller til du har sendt dokumentasjon på at varene er returnert.


Vi vil gjennomføre en slik tilbakebetaling med samme betalingsmiddel som du brukte ved den opprinnelige transaksjonen, med mindre annet er avtalt skriftlig. Uansett vil du ikke bli belastet noen form for gebyrer som følge av tilbakebetalingen.

Angrefristen gjelder kun for private forbrukere som handler via anewsleep.dk. Næringsdrivende har ikke angrerett.

Varen sendes til:

Parcel Feeder A/S
c/o Anew Sleep ApS
Midtager 29
2605 Brøndby 
Danmark

Vi mottar kun pakker, som sendes direkte til adressen vår.

Reklamasjonsrett

Når du handler hos os som forbruger, gælder købelovens regler for varekøb.
Det betyder, at du har reklamationsret i 24 måneder. 

Hvis din reklamation er berettiget, betyder det, at du enten kan få varen repareret, ombyttet, pengene tilbage eller et afslag i prisen, afhængig af den konkrete situation.

Du skal reklamere inden for ”rimelig tid” efter, at du har opdaget fejlen. Hvis du reklamerer inden for to måneder efter, at fejlen er opdaget, vil reklamationen altid være rettidig. 

Er reklamationen berettiget, refunderer vi dine (rimelige) fragtomkostninger. Varen skal altid sendes tilbage i forsvarlig emballage. Husk også at få en kvittering for afsendelse, så vi kan tilbagebetale dine fragtomkostninger.  

Hvis du ønsker at reklamere et eller flere produkter, som du har købet hos anewsleep.dk, skal du række ud til vores kundeservice på info@anewsleep.dk. I din henvendelse beder vi dig være detaljeret i din beskrivelse af manglen, og vedhæft gerne billeder som en del af din dokumentation.

Husk at varen altid skal sendes i forsvarlig emballage, samt at du skal bruge det fragtlabel, som du henter gratis fra vores returportal. Gem gerne kvittering for afsendelse samt evt. track- & trace-nummer.

Varen sendes til: 

Parcel Feeder A/S
Midtager 29
2605 Brøndby
Danmark

Vi mottar kun pakker, som sendes direkte til adressen vår.

Når du returnerer varen, ber vi deg om å legge ved en detaljert beskrivelse av problemet.

Klagerett

Hvis du som forbruker ønsker å klage på ditt kjøp, må du kontakte hei@anewsleep.no. Hvis det ikke lykkes oss å finne en løsning, kan du sende en klage til Nævnenes Hus, Toldboden 2, 8800 Viborg via Klageportalen for Nævnenes Hus.

For å kunne klage må verdien av varen eller tjenesten du ønsker å klage på være minst 1.110 kr. og maksimalt 100.000 kr. For klager angående klær og sko må prisen imidlertid være minst 720 kr. Det påløper et gebyr for å få klagen behandlet.

Når du handler på en e-merket nettbutikk, kan du få behandlet saken din gratis hos e-merket, uavhengig av beløpets størrelse. Du kan lese mer om dette her

Har du bopæl i et andet EU-land end Danmark, kan du klage til EU-Kommissionens online klageportal her - http://ec.europa.eu/odr   

Rabattkoder

Rabatkoder kan ikke kombineres med andre rabatkoder, særlige kampagner, ej heller benyttes ved køb af gavekort, medmindre andet er oplyst.

Personvernpolicy

Vi trenger følgende opplysninger når du handler hos oss: Navn, adresse, telefonnummer og e-postadresse.

Vi registrerer og videreformidler personopplysninger som er nødvendige for å kunne levere varen til deg.

Personopplysningene registreres hos Anew Sleep ApS og oppbevares i fem år, hvoretter opplysningene slettes.

Vi samarbeider også med flere andre selskaper som oppbevarer og behandler data. Disse selskapene behandler kun opplysningene på våre vegne og får ikke bruke dem til egne formål.

Vi samarbeider kun med databehandlere i EU eller i land som kan gi tilstrekkelig beskyttelse for dine opplysninger.

Den behandlingsansvarlige for anewsleep.dk er Anew Sleep ApS.

Du har rett til å få informasjon om hvilke opplysninger vi behandler om deg. Hvis du mener at opplysningene er unøyaktige, har du rett til å få dem korrigert. I noen tilfeller har vi plikt til å slette dine personopplysninger hvis du ber om det. Dette kan for eksempel være hvis dine data ikke lenger er nødvendige for det formålet vi skulle bruke dem til. Du kan også kontakte oss hvis du mener at dine personopplysninger behandles i strid med lovgivningen. Du kan skrive til oss på: hei@anewsleep.no

Handelsvilkårene er sist oppdatert den 08.01.2024.